Livet är ständigt tidig morgon

De säger att jag ser saker från ett annat håll. Jag vill visa vad jag ser. Dessa motsatser! Studentliv och allmänt liv som en del av någonting större och några mindre saker. Ingenjörsämnen och glädjeämnen. Logik och poesi. Stor liten. Energi och lathet. Jag världen. Fantasi verklighet. Gemenskap och ensamhet.

Saturday, July 19, 2008

Den här också...

Den här fångar känslan som den kändes då. Då var det tragiskt. Nu ser jag styrkan. Jag vet att jag alltid kommer vara ensammen här innerst inne, all kärlek i världen kan inte bryta igenom den där sista hinnan. Eller kan den?

Maj 2003
Vem? Jag?
Jag existerar inte.
Eller är det alla andra som inte existerar?
Hur som helst är jag ensammen.
Du existerar inte.
Eller är det alla andra som inte existerar?
Hur som helst är du ensammen.
Alla finns inte.
Bara ingen.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home