Livet är ständigt tidig morgon

De säger att jag ser saker från ett annat håll. Jag vill visa vad jag ser. Dessa motsatser! Studentliv och allmänt liv som en del av någonting större och några mindre saker. Ingenjörsämnen och glädjeämnen. Logik och poesi. Stor liten. Energi och lathet. Jag världen. Fantasi verklighet. Gemenskap och ensamhet.

Thursday, July 31, 2008

Rik på massa sätt

Är det inte underbar så säg att vara mig. Som kan vakna upp mitt i natten med uppspärrade ögon och plötsligt minnas från ingenstans: jag har inte hämtat ut min lön för maj månad!!!
Från att ha levt på svältminimum är jag rik som ett troll känns det som. Perfekt inför flytten.

Annars spenderades kvällen hos alex. Jenny penny underbar var på besök! Blev en snabb träff, men underbart är kort som det heter och jag lovade att åka till Köpenhamn innan jag flyttar.

Som grädde på moset har jag lyckats byta bort mitt sista jobbpass nu på lördag! Det betyder att jag kan sluta mitt hamburger-kneg äventyr som en ren människa utan skam någonstans. Och jag kan resa utan en gnolande klump. Köpte biljetter upp igår. Imorn får jag se min nya lägenhet! Jag känner mig som ett barn på julafton!!

0 Comments:

Post a Comment

<< Home