Livet är ständigt tidig morgon

De säger att jag ser saker från ett annat håll. Jag vill visa vad jag ser. Dessa motsatser! Studentliv och allmänt liv som en del av någonting större och några mindre saker. Ingenjörsämnen och glädjeämnen. Logik och poesi. Stor liten. Energi och lathet. Jag världen. Fantasi verklighet. Gemenskap och ensamhet.

Thursday, September 04, 2008

hangover

Det är så konstigt med mig. Ibland undrar jag om inte folk runtomkring har seriösa misstankar att det finns mer än en Hanna. Att vi är femlingar ungefär. Det är mest en kännsla och det kan vara en person eller bara en tanke som hämtar upp just den kännslan. Jag gillar dem alla, men en del Hannor tillför helt enkelt mer i livet. Ibland kan det bara behövas att slinka in på toaletten, sluta ögonen och ta tio djupa andetag för att hitta den jag vill vara just då.

Igår var jag glad sprallig och lite för flummig för mitt eget bästa, men orkade inte fokusera och trivdes med det. Tror jag var på väg hem säkert tio gånger. Och det belv tio gånger senare och jag är tio gånger tröttare idag. Men oj vad jag njöt. där just då.

Ikväll blir det en lång promenad på Billingen, förhoppningsvis efter idol.

2 Comments:

Blogger Madde said...

Se bara till att promenera på rätt stigar...

04 September, 2008 18:43  
Blogger Madde said...

Kul att väckt din blogg till liv förresten!

04 September, 2008 18:43  

Post a Comment

<< Home