Livet är ständigt tidig morgon

De säger att jag ser saker från ett annat håll. Jag vill visa vad jag ser. Dessa motsatser! Studentliv och allmänt liv som en del av någonting större och några mindre saker. Ingenjörsämnen och glädjeämnen. Logik och poesi. Stor liten. Energi och lathet. Jag världen. Fantasi verklighet. Gemenskap och ensamhet.

Monday, September 08, 2008

virus

Enligt Wikipedia:

"Virus
är de minsta biologiska enheterna som kan infektera levande organismer. Virus brukar inte räknas som en livsform, då de saknar egen ämnesomsättning, utan beskrivs ofta snarare som "ett mellanting mellan liv och död"."

Kan inte hitta en mer passande beskrivining än "mellan liv och död" för det stadium då hjärnan vill göra allt men kroppen ingenting. Fantasilandet kanske?

"Denna artikel handlar om den biologiska enheten virus. Se även datorvirus"

Jo tack, jag vet!! Men får ta tag i ett virus i taget...

0 Comments:

Post a Comment

<< Home